CREDIT : Louis Koo's English Blog on 23 Feb 2012 00:30:12
(แปลและเรียบเรียงโดย : AA)
เทคโนโลยีที่เราเคยเห็นในหนังแนวนิยายวิทยาศาสตร์ไซไฟเริ่มเห็นได้ทั่วไปในโลกความเป็นจริงยิ่งขึ้นทุกทีในทุกวันนี้ อย่างจุดหลักของโฆษณาที่เห็นกันอย่างแพร่หลายอย่างต่อเนี่อง ก็นำมาจากเทตโนโลยีการสแกนภาพจากส่วนหนึ่งในหนังเรื่อง Minority Report
23 กพ 2012 00:30:12
เทคโนโลยีที่เราเคยเห็นในหนังแนวนิยายวิทยาศาสตร์ไซไฟเริ่มเห็นได้ทั่วไปในโลกความเป็นจริงยิ่งขึ้นทุกทีในทุกวันนี้ อย่างจุดหลักของโฆษณาที่เห็นกันอย่างแพร่หลายอย่างต่อเนี่อง ก็นำมาจากเทตโนโลยีการสแกนภาพจากส่วนหนึ่งในหนังเรื่อง Minority Report
อย่างในอังกฤษเอง ก็มีโฆษณาที่เห็นในตลาดคล้ายๆอย่างนี้เหมือนกัน เขานำเทคโนโลยีการจดจำใบหน้ามาใช้ ในการสแกนใบหน้าแล้วแยกแยะคนเหล่านั้นว่าอยู่ในกลุ่มใด ประเภทใด ส่วนตัวแล้วผมว่า เรื่องที่ควรให้ความสนใจก็คือการต้องตระหนักของความเหมาะสมในการก้าวก่ายเรื่องของความเป็นส่วนตัวด้วย
Commercials Of The Future
Technology seen in science fiction movies is more and more commonly appearing in the real world. The target advertising that makes use of the scanning technology depicted in the movie "Minority Report", is gradually becoming more widespread. In the UK, this kind of advertising is about to be used in marketing. They make use of facial recognition technology to scan pedestrians and then decide what type they will use. I think apart from being interesting, privacy issues should also be properly addressed.
Technology seen in science fiction movies is more and more commonly appearing in the real world. The target advertising that makes use of the scanning technology depicted in the movie "Minority Report", is gradually becoming more widespread. In the UK, this kind of advertising is about to be used in marketing. They make use of facial recognition technology to scan pedestrians and then decide what type they will use. I think apart from being interesting, privacy issues should also be properly addressed.
No comments:
Post a Comment